Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

All season banden

Deel

Iwasaspark

Aantal berichten : 7
    Registratiedatum : 15-08-13

All season banden

Bericht van Iwasaspark op ma nov 17, 2014 9:32 pm

Ik wil All season banden in de maat 155 / 70 / R14,
    maar is moeilijk verkrijgbaar. Kan ik ook 155 / 65 / R14 erop doen.
    En waar kopen jullie je winterbanden/allseason?
    thanks
    Thei

Aantal berichten : 183
    Registratiedatum : 21-09-13

Re: All season banden

Bericht van Thei op di nov 18, 2014 3:45 am

155-70-14 wordt 165-65-14,die laatste is in omtrek 0,52% kleiner,merk je dus weinig van en met de wielkasten krijg je geen ruzie,heb de 165-65-14 ook als winterbanden er op liggen.
    Koop je wel een setje velgen extra scheelt je per jaar 2x de kosten van de banden omleggen en voor de banden zelf is het ook beter,hoeven ze niet opgerekt te worden.

Ik had voor mijn Tacuma in september al gekeken op www.winterbanden.nl en bestelt via het bedrijf die de banden erop zou leggen,was er met montage €260,- voor kwijt(Barum 195-60-!5,Barum is een B-merk van Continantal)

Voor de Spark ben je incl montage en balanceren net geen € 220,- kwijt.

Iwasaspark

Bericht van Iwasaspark op di nov 18, 2014 5:05 am

Dankje Thei. Mijn bedoeling is om geen winterbanden meer aan te schaffen. Allemaal commercie. Ik heb een set winterbanden met stalen velgen in de schuur liggen, die gaat dus in de verkoop. Ik wil alleen maar all season, en geen gedoe meer met wisselen.
    Thei

Aantal berichten : 183
    Registratiedatum : 21-09-13

Bericht van Thei op di nov 18, 2014 12:36 pm

Commercie kan ik niet zeggen,je rijdt ongeveer de helft van de km op winterbanden en de andere helft op zomerbanden,qua geld ben je dus net zoveel kwijt.
    Mijn ervaring is dat je in de koude maanden echt wel beter op de weg ligt met de winterbanden en komt bij dat ik hemelsbreed slechts 1km van Duisland af woon en er minimaal 1x per week kom waar de winterbanden in winterse omstandigbheden verplicht zijn.
    Krijg je daar een aanrijding tijdens de winter op zomerbanden en je bent niet schuld krijg je toch maar 50% van je schade vergoed+ iets van 4x € 15 omdat je op zomerbanden rijdt.
    Let op bij de allseasonbanden dat de sneeuwvlok er op staat,anders wordt deze niet als winterband erkent bij onze oosterburen.
    Ook moeten ze dan minimaal 4 mm profiel hebben,dus als ze die nog hebben rj ik ze op als zomerband.

Iwasaspark

Bericht van Iwasaspark op di nov 18, 2014 10:17 pm

Hartelijk dank voor de info, ik zal t onthouden

headingmode

Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 05-01-14

Prestaties All Season banden

Bericht van headingmode op wo nov 19, 2014 8:27 am

Ik zou gewoon 2 x per jaar wisselen. Ook ik ben altijd tegen de winterband geweest maar heb mijn lesje geleerd toen ik met mijn wagen vast in de sneeuw stond en iedereen met winterbanden mij met de hand op de claxon voorbij reed. Het is één keer een investering en daarna alleen nog maar wisselen.

Daarbij.. All Season banden presteren onder alle omstandigheden slechter dan de gewone of de winterband. Stukje veiligheid. Ik rijd 35.000 km per jaar in de Spark en wil graag heel blijven. Dus daar bezuinig ik niet op!

Beste groet,

HM

Yella

Aantal berichten : 56
    Registratiedatum : 01-11-14

Bericht van Yella op vr dec 05, 2014 3:53 am

Ik heb ook winterbanden. Set gekocht via MP. Toen ik de banden ging halen bleken de banden al 10 jaar oud te zijn en veel verder versleten dan was gezegd. Dus uiteindelijk voor 5 tientjes de set meegenomen voor de velgen. Ik was er toch al. Overigens rij ik er momenteel wel gewoon op. De banden vertonen geen haarscheurtjes. De voorbanden zitten aan de 3mm profiel en achter iets van 5. Rij ze gewoon op en begin 2015 laat ik voor 2 nieuwe omleggen. Overigens heb ik de maat 165/70/R14. Vind deze mooier staan dan de standaard 155/80/R13. De omtrek is iets groter, maar valt binnen de marges. Overigens staat op de dorpelsticker dat deze maat geschikt is voor de Spark. De Spark heb ik overigens alleen voor woon/werk en dan ook nog voornamelijk in de winter. In de zomer wil ik meer op de motor naar het werk. Dus wellicht dat de winterbanden gewoon blijven zitten. O.a. in Hongarije heb ik gezien dat veel mensen die achteraf of in de bergen wonen ook in de zomer winterbanden gebruiken. Groffer profiel en prima voor in de bagger kennelijk.
    weetsj

Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 40

Bericht van weetsj op di dec 30, 2014 4:19 am

ik heb een nieuw set velgen met winterbanden, centreerringen, centercaps, moeren, monteren, balanceren en wisselen gekocht voor 411,- bij velgenhuis.nl Smile

Yella

Aantal berichten : 56
    Registratiedatum : 01-11-14

Bericht van Yella op wo dec 31, 2014 8:05 am

Net een mooie set van 14 inch velgen en winterbanden gescoord via MP. 7 en 8 mm profiel. Kan ik nog jaren op rijden.
    Overigens heb ik nog een set 14 inch velgen met winterbanden te koop. Winterbanden met 3 en 4 mm profiel. Kunnen nog een tijdje mee. maar de velgen zijn overcompleet, dus voor 50 euro mag de set weg.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu ma dec 11, 2017 2:13 am