Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

Hallo!!

Deel

micdee

Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 23-02-15

Hallo!!

Bericht van micdee op ma feb 23, 2015 2:18 am

Goede middag,

Even de juiste volgorde doen.... Wink

Ik ben Michael, bijna 4 jaar een Spark bezitter..
    Sparky, is een mooie blauwe Bifuel LE, in 2011 nieuw gekocht om lekker goedkoop rond te kunnen rijden. Na 1 1/2 jaar liep de garantie al af aangezien de 100K gepasseerd werd. Nu we er ook nog een C1 (op LPG) bij hebben gaat het niet zo snel meer, maar nu Sparky bijna 4 is komt de 2 ton dicht bij.
    Het enige wat mij toch wel erg tegenvalt, zijn de onderhoudskosten welke Chevrolet durft te rekenen. Na 4 jaar heb ik ongeveer de helft van de nieuwwaarde al aan onderhoudskosten gehad...

En zo direct maar een eerste vraag stellen, aangezien ik hierover nog niks heb kunnen vinden....

Michael

Jan.

Aantal berichten : 83
    Registratiedatum : 03-11-13

Re: Hallo!!

Bericht van Jan. op ma feb 23, 2015 7:05 am

Welkom!

Bijna 2 ton met een Spark. Dat is hier volgens mij de hoogste kilometerstand.
    En een C1 op LPG? Dat wordt vast weer ellende met de kleppen. Dat zullen veel meer onderhoudskosten worden. Eerst dure klepstel beurten (nokkenas moet er dan uit) en rond 100.000 km de kop vervangen.

De onderhoudsbeurten kun je beter niet bij een Chevrolet dealer laten doen. Ik doe het meeste zelf en ben na ruim 70.000 KM ongeveer 200 euro kwijt (inclusief 4 bijna nieuwe banden).

micdee

Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 23-02-15

Bericht van micdee op ma feb 23, 2015 9:46 am

In de garantie laat ik het liever door een dealer doen, anders kan je weer gezeur krijgen dat het niet door een erkend monteur is gedaan en dus geen garantie. Ik zou het nu ook het liefst zelf doen, maar ben nog te druk met andere dingen en mijn garage staat daardoor nog helemaal vol.
    De c1 doet het voorlopig nog werkt sinds de aankoop afgelopen zomer is daar ook alweer 25000km bij gekomen. Er zit een kleppenverzorgingssetje (goed voor 250 als woordwaarde

Snarf54

Aantal berichten : 1
    Registratiedatum : 26-02-15

Bericht van Snarf54 op do feb 26, 2015 1:05 am

Hallo mijn ik zal me even voorstellen mijn naam is Frans.
    Ik ben geattendeerd op dit forum, misschien kan ik hier mijn vragen vinden en misschien kan ik andere weer helpen.

Jan.

Bericht van Jan. op zo maa 01, 2015 1:10 am

@ micdee:

"Er zit een kleppenverzorgingssetje (goed voor 250 als woordwaarde" Wat bedoel je met 250?
    als ik de verhalen op internet lees gaat het met een C1 en kleppenverzorgingssetje ook niet goed. Binnenkort zul je de kleppen moeten laten stellen en na een keer of drie zijn ze uitgesteld en zit je aan nieuwe klepzetels en kleppen. Is je besparing door LPG weer grotendeels te niet gedaan. Misschien helpt het door de motor niet te veel toeren te laten maken.

Ik denk dat je uiteindelijk goedkoper uit bent door de meeste kilometers in de Spark af te leggen. Ook al zal het verbruik wat hoger liggen

Voor het onderhoud kan je misschien ook naar een universele garage. En niet iedere dealer rekent evenveel. Heb je nog bijzondere onkosten gehad? Of zit het meer in het regelmatig vervangen van bougiekabels enz.?

Laatst aangepast door Jan. op wo maa 04, 2015 6:43 am; in totaal 1 keer bewerkt

headingmode

Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 05-01-14

Bericht van headingmode op zo maa 01, 2015 5:57 am

Jan. schreef:@ micdee:

Wat medoel je 250?

de extra punten die je met scrabble kunt verdienen door het woord klepdekselverzorgingssetje neer te leggen.

Verder is het natuurlijk de vraag of het loont om de kop van de C1 LPG-proof te maken. Dat doe je natuurlijk pas als e.e.a. helemaal uitgesteld is. Dan nieuwe kleppen en klepzetels en je hebt het probleem nooit meer en zo duur zal dat ook niet zijn. Het is maar waar je voor kiest. Persoonlijk vind ik de Spark ruimer, stiller en comfortabeler dan de C1. (oude model dan. nieuwe model kan me wel bekoren)

Gr,

HM

Jan.

Bericht van Jan. op wo maa 04, 2015 6:52 am

Deze: http://www.autoweek.nl/autoreview/28566/daihatsu-sirion-2-10-12v-dvvt-premium
    is met zijn 3e motor bezig. De 2e motor had harde kleppen, maar blijkbaar hielp dat niet.

headingmode

Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 05-01-14

Bericht van headingmode op wo maa 04, 2015 8:17 am

Hallo Jan,

Ik lees nergens dat die auto al aan zijn derde motor bezig is. Daarbij, 200.000 km met een driepitter... ik vind het niet slecht. Hoeveel Sparks hebben die stand al?

Met een auto op LPG weet je dat er in het vooronder zaken anders lopen dan je bij een benzine auto zou verwachten. Hoe onze Sparks het uithouden tot die stand valt nog te bezien. Ondanks de aanpassingen.

Mvg,

HM

Jan.

Bericht van Jan. op do maa 05, 2015 9:18 am

Inderdaad geen nieuwe motor maar wel 2 keer een dure koprevisie:

Bij 115.000 km een koprevisie met geharde klepzetels voor 1900 euro. Zie:
    http://www.autoweek.nl/autoreview/18500/daihatsu-sirion-2-10-12v-dvvt-premium
    En bij 198.100 km weer een nieuwe kop zie http://www.autoweek.nl/autoreview/28566/daihatsu-sirion-2-10-12v-dvvt-premium In 2008 waarschuwde ik al dat die motoren niet geschikt waren voor LPG

Volgens mij zit micdee (topic starter) op bijna 2 ton met zijn Spark, maar ik weet niet of er nog dure reparaties waren.

Mijn vorige auto (Subaru Impreza) heeft meer dan 3,5 ton op LPG gereden zonder dure reparaties. De Spark heeft een motor die ook geschikt is voor natural gas, dus harde kleppen en zetels. Dus ik ben ook benieuwd hoe lang de Spark motor mee gaat. Maar bij mij gaat het niet zo snel. Zit nu op ruim 70.000 km.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma nov 20, 2017 11:45 am