Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

Hoi, even voorstellen

Deel

javaboon

Aantal berichten : 7
    Registratiedatum : 03-09-16

Hoi, even voorstellen

Bericht van javaboon op zo sep 04, 2016 2:55 am

Ik ben Javaboon, heb een spark 1.0 uit dec 2011, destijds nieuw gekocht. Na de 3 jaar onderhoud bij de dealer ga ik het zelf doen.
    Nog te doen binnenkort: (auto heeft 35000 km gedraaid)
    Verwisselen van lpg filters (droog/nat)
    Verwisselen bougies + kabels
    Olie en filter vervangen

Kortom, regulier onderhoud. Verder wil ik een dip in de lpg eruit hebben, auto houdt in op 3000-3500 toeren, maar alleen op lpg, dus ik denk dat de mapping niet helemaal zuiver is.
    Thei

Aantal berichten : 183
    Registratiedatum : 21-09-13

Re: Hoi, even voorstellen

Bericht van Thei op vr sep 09, 2016 3:03 pm

Stel de bougies af op 0,7 en vervang de bougiekabels dan ook meteen,ben je van die dip af.

javaboon

Bericht van javaboon op vr sep 09, 2016 9:04 pm

Dank je wel, fijne tip.

Nog suggesties waar ik het goedkoopste onderdelen kan kopen? in het bijzonder de lpg nat en droogfilters ?

dommerd

Aantal berichten : 3
    Registratiedatum : 20-07-14

Bericht van dommerd op zo sep 11, 2016 7:44 am

Hallo javaboon, ik heb dezelfde Spark als jij. Omdat ik de spark mee heb genomen naar aruba en ik geen garage hier vertrouw moet ik het onderhoud ook zelf doen.
    Kin jij mij vertellen wat de plek is van de gasfilters? Ik heb een nat en droog klaar liggen, weet alleen niet waar ze zitten onder de kap.Ik heb inmiddels 85000 op de teller
    Thei

Aantal berichten : 183
    Registratiedatum : 21-09-13

Bericht van Thei op do sep 15, 2016 3:16 am

Onderdelen bestel ik bij www.misterauto.nl ,wel een week van te voren bestellen,maar scheelt veel in geld.

Het droogfilter zit boven links naast het blok,als je hier tegenaan kijkt,een aluminiumkleurig rond filter,die je met een (huis)borgtang los moet maken,filter vervangen en weer dicht maken.
    Het natgasfilter zit links(als je er tegenaankijkt rechts) tegen het schutbord van de auto,is een messingkleurig geheel en zit ook de LPG afsluiter op.

javaboon

Bericht van javaboon op vr sep 23, 2016 5:36 am

heb een filtersetje besteld via lpgstore.net voor 15 euro met alle rubbers erbij, dus nat en droogfilter plus rubbers. dat is inclusief verzendkosten.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za sep 23, 2017 7:53 pm