Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

Parkeerlichten voor vervangen

Deel

Jan.

Aantal berichten : 85
    Registratiedatum : 03-11-13

Parkeerlichten voor vervangen

Bericht van Jan. op vr dec 22, 2017 12:48 am

Volgens het instructieboekje moetje de rubberen kap verwijderen en dan zou je het lampje uit de reflector kunnen trekken. Mij lukt dat niet omdat dit te zwaar gaat.

Wat wel gaat is om eerst het groot/dimlicht lamp verwijderen en door het ontstane gat in de reflector met je vinger het stadslichtje uit de reflector duwen.

Toen het de vorige keer niet lukte heb ik er serieus overwogen om eerst de lichtunit compleet met reflector te verwijderen zodat je er beter bij kan.  Maar dan moet je eerst de voorste wielen verwijderen, de kappen in de wielkasten en de voorbumper verwijderen. Dat leek me te veel werk. Toen naar een universele garage gegaan daar lukte het uiteindelijk met veel geduld en een tang.

Nu wou ik het ook met een tang proberen maar toen ik wat aan de fitting draaide viel het lampje in de reflector en zat de houder nog steeds vast in de reflector. Een heel gepruts om alles weer goed te krijgen.

Ook de verlichting van de nummerplaatverlichting achter vervangen was een gedoe. Uiteindelijk eerst de nummerplaat verwijderd om meer ruimte te krijgen om de schroevendraaier een beetje recht op de roestige parkers te kunnen zetten.

Ik heb nu weerstanden geplaatst zodat de dimlichten lang meegaan, maar de andere lampjes gaan dus nog wel snel stuk. Zou dat met LED lampjes beter gaan?

Het is nu di jan 16, 2018 12:43 am