Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

luchtinlaatfilter

Deel
    weetsj

Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 40

luchtinlaatfilter

Bericht van weetsj op za aug 17, 2013 6:36 am

Om de co2 uitstoot te drukken zitten er een aantal extra overbodige zaken in en aan het inlaatfiltersysteem. De box aan de bestuurders zijde achter de wielkast kan er uit tot aan de filterbox. Het gat wat over blijft kan je afdoppen met een PVC dop rond 40 mm. (of 50mm) aan de slang vanaf de filterbox naar de motorinlaat, hangt ook een klein vierkant boxje. deze kan er ook af. deze dien je echt heel goed af te doppen, want dit zit na het filter, dus eventueel vuil komt in je motor met alle gevolgen van dien. als je de slang van je filterbox loskoppeld zie je dat er nog een binnenbuis in zit, deze kan er ook uit. nu heb je dus vanaf de voorzijde tot aan de motor inlaat, 1 rechte weg, met alleen nog het filter in de filterbox er tussen.
    Tijdens "bank" metingen met 2 getunde LT's waarbij 1 een cold air intake van 150 dollar had zitten en de ander het filter had aangepast, werden de zelfde waarden gehaald. dus op deze manier heb je het zelfde effect als een cold air intake.
    persoonlijk wil ik er nog wel een x een openluchtfilter in zetten. deze:
    http://www.ebay.nl/itm/370606406706?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_3448wt_953

hierbij wat plaatjes:

CAI PAscal:

open luchtfilter John (voorheen) zo kan het ook:

openluchtfilter (voorheen) Matthew:

later;Het is gelukt om de luchtslang achter de gril te krijgen. Ik moest hiervoor boven de radiateur wel een stuk kunstof verwijderen om ruimte te maken. Eindresultaat:

dit was de reactie van frits op hyves:
    Na het hele verhaal te hebben gelezen van Peter, ben ik eens gaan nadenken en kijken.
    Hoe loopt de luchtstroom en hoe pas ik dit aan.
    Het bakje onder bij de wielkast hoeft er niet uit, het volstaat om de dicht te maken aan het begin waar hij zeg maar het luchtfilter in komt.
    ook het kleine bakje vlak boven de motor kun je laten zitten en alleen dichtmaken
    Verder de voorste 2 gaten bij de inlaat hoef je er ook niet af te zagen om tot het gewenste resultaat te komen.
    Wat heb ik gedaan de genoemde gaten eenvoudig met een zeer goede tape dichtgeplakt en alles weer vast gemaakt.
    Wel heb ik de pijp die bovenop het luchtfilter zit (losse pijp) verwijderd.
    Met alleen een beetje goeie tape de hele klus geklaard in 30 min zonder kosten of vernielingen.
    RESULTAAT: :-d Hij trekt beter, hij rijdt lekkerder en het voelt niet meer zoals in het begin dat hij lucht te weinig krijgt :-d
    weetsj

Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 40

Re: luchtinlaatfilter

Bericht van weetsj op zo nov 17, 2013 9:55 pm

PA1U

Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 18-12-13

luchtinlaat aangepast

Bericht van PA1U op wo jul 06, 2016 4:19 am

Hallo alemaal,

Ik heb inmiddels mijn luchtinlaat volgens frits zijn methode uitgevoerd en ik moet zeggen, een duidelijk verschil.
    Hoe frits de tape aan de binnenzijde van de inlaatpijp heeft gekregen om de 2 gaten af te dichten weet ik niet maar ik heb toch maar gewoon de zaag erin gezet en ze goed dichtgemaakt.

Al met al een leuk klusje en volgens mij een beter resultaat dan een dure chiptuning die nauwelijks iets brengt.

Een aanrader, motortje loopt een stuk beter met ook meer trekkracht in de lage toeren.

Succes, Maarten

Gesponsorde inhoud

Re: luchtinlaatfilter

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma dec 11, 2017 2:07 am