Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

Laten Tunen

Deel

Tjaliballie

Aantal berichten : 5
    Registratiedatum : 01-02-14
    Leeftijd : 37

Laten Tunen

Bericht van Tjaliballie op ma feb 03, 2014 8:28 am

Dag Leden,

Ik zit met een dilemma, ik wil graag mijn auto tunen dat is niet zo erg....
    Maar het verschild per bedrijf en wat ze kunnen.

Bij de ene kost het 450 euro en dan heb je 81 tot 125 pk en zelf heb ik bifuel 65 PK! En dan bij de andere kost het het tussen 250 tot 300 euro en dan ga je maar weer 7 PK omhoog!

Wie heeft zijn Sparky al getuned en waar kan ik het beste heen woon in Swifterbant.

Tjalling

Jan.

Aantal berichten : 83
    Registratiedatum : 03-11-13

Re: Laten Tunen

Bericht van Jan. op ma feb 03, 2014 10:57 am

125 PK voor ietsje meer geld klinkt niet verkeerd. Maar ik geloof dit niet. Dat lukt denk ik alleen maar door er een turbo op te zetten en dan zal je wel over de 450 euro heen gaan.
    weetsj

Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 40

Bericht van weetsj op zo feb 09, 2014 2:13 am

idd, John heeft wel chiptuning met een 1.2 benzine en die zit op ongeveer 100 PK (icm met open luchtfilter en uitlaatsysteem)
    met de piggyback behaal je idd minder, maar behoud je wel de garantie Wink
    als je nog meer pk's wilt zal je echt: chiptuning, uitlaatsysteem, cold air intake en daar nog bij een spagetti spruitstuk en racekatalysator moeten nemen Wink
    ik heb ook een bi-fuel. ik heb een piggyback en KN inlegfilter. ik merk wel wat meer vermogen, maar ik zal denk ik maar van 68 naar 75 zijn gegaan of zo (als ik geluk heb) nu ben ik aan het sparen voor een uitlaatsysteem, want dat levert icm met de piggyback en filter wel wat wat op. en dan later weer een racekatalysator er tussen laten lassen en later weer een spagetti spruitstuk Smile daarnaast (ooit) wil ik nog kijken of er wat met de cilinders ofzo gedaan kan worden, (of gewoon een ander blok XD)
    Thei

Aantal berichten : 183
    Registratiedatum : 21-09-13

Bericht van Thei op zo feb 09, 2014 6:26 am

Martijn.....gewoon een lekker dikke V8 er in hangen  affraid
    weetsj

Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 40

Bericht van weetsj op zo feb 09, 2014 10:31 am

ja ha ha, goed plan Smile

Sparkinthedark

Aantal berichten : 2
    Registratiedatum : 07-02-14

Bericht van Sparkinthedark op do feb 13, 2014 2:37 am

Ik heb ook een piggyback laten plaatsen bij v-tune. Het verschil is zó minimaal ( als ik het al merk), ik vind het zonde van mijn geld geweest in ieder geval.

floppy

Aantal berichten : 2
    Registratiedatum : 16-02-15

OBD Multituningchip

Bericht van floppy op ma feb 16, 2015 8:08 am

Ik heb een multituningchip in mij bi-fuel gezet.
    Ik moet zeggen dat er niet veel meer vermogen uit is gekomen, maar de auto rijdt veel soepeler.
    Hij pakt wat beter op bij het optrekken, vroeger sloeg mij de auto nog wel eens af als ik ging parkeren of iets dergelijks.
    Ook stotterde de auto soms iets als je op de snelweg wilde invoegen, dit is nu ook volledig over.
    Samengevat kan ik zeggen dat de auto iets meer vermogen heeft maar veel soepeler rijdt.
    installatie is een eitje, het is namelijk een kastje met daaraan een OBD2 stekker, inpluggen en klaar is kees.
    Het is een universeel systeem en zou zich zelf inleren in 150 a 200 km, er zijn twee uitvoeringen, een benzine en een diesel.
    Ik ga het straks uit de Spark halen en probeer hem dan in een megane, even proberen wat het bij deze auto opbrengt.
    Kosten voor deze obdmultituningchip was 300 euro.
    Veel geld, maar naar mijn mening wel waard.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma nov 20, 2017 11:58 am