Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

Goedkoop tanken

Deel

Jan.

Aantal berichten : 83
    Registratiedatum : 03-11-13

Goedkoop tanken

Bericht van Jan. op wo nov 12, 2014 9:28 am

Vandaag in Nederland getankt voor 55,0 cent per liter. Er was vandaag een actie met 5 cent extra korting. 460 KM gereden en dan 15 euro aan brandstof afrekenen. Dat is 3,3 cent per kilometer. Vraag me af of je met elektrisch rijden veel goedkoper uit bent.

Op https://www.unitedconsumers.com/tanken/informatie/opbouw-brandstofprijzen.asp kan je zien dat de marge t.o.v. overige brandstoffen ongeveer dubbel zo hoog is. Dat betekent dat er ook hogere kortingen gegeven kunnen worden. http://directlease.nl/tankservice/  vind ik een handige site om te kijken waar je goedkoop tanken.

headingmode

Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 05-01-14

Re: Goedkoop tanken

Bericht van headingmode op wo nov 12, 2014 12:09 pm

Ha Jan,

Ik ben ook constant aan het scannen voor de beste prijs. In Utrecht is dat toch wel Iesbers aan de Ring Noord of BP Galgenwaard. Waarbij BP Galgenwaard het wint qua klant vriendelijkheid. Bij Iesbers zitten een aantal volkomen uitgerookte vrouwen achter de kassa. Je waant je qua geur in een bruine kroeg anno 1995.... pfff wat een stank.

Ik zit qua brandstofkosten nu gecombineerd op 5,4 cent per kilometer, Dus dat is LPG en benzine. Ik rijd ongeveer 10.000km op een tank benzine. Ik hou alles bij met spritmonitor.de en bovenstaand is op basis van 30.790km.

De Spark bevalt me prima.

Gr,

HM
    Thei

Aantal berichten : 183
    Registratiedatum : 21-09-13

Bericht van Thei op wo nov 12, 2014 12:21 pm

Hier in het zuiden,net over de grens in Maasmechelen (Belgie) 39,2 cent per liter.

headingmode

Bericht van headingmode op do nov 13, 2014 4:52 am

Thei schreef:Hier in het zuiden,net over de grens in Maasmechelen (Belgie) 39,2 cent per liter.

Grom.. Wink

Jan.

Aantal berichten : 83
    Registratiedatum : 03-11-13

Bericht van Jan. op za nov 15, 2014 3:17 am

Als je 1:16 rijdt en 39,2 cent LPG per liter dan is dat nog geen 2.5 cent per kilometer aan brandstof. Daar kan ik niet tegenop.
    Thei

Bericht van Thei op za nov 15, 2014 1:21 pm

1:16 is een droom Jan,halen we hier in het zuiden met de bergen niet,maar 1: 13,8 is ook al heel mooi met cruisecontrol (zonder CC 1:13,5)en soms als we rustig op de autoweg rijden naar bv Amsterdam is 1: 14,8 haalbaar.
    Tijdens de eerste 1000km inrijden op benzine haalden we een dikke 1:19 en komt dan aardig dicht bij de fabrieksopgave.

headingmode

Bericht van headingmode op zo nov 16, 2014 3:08 am

1:16 haal ik ook niet hoor...
    Ik probeer de data uit spritmonitor.de in te voeren in mijn onderschrift maar dat lukt ook nog niet helemaal.

Yella

Aantal berichten : 56
    Registratiedatum : 01-11-14

Bericht van Yella op zo nov 30, 2014 3:37 am

headingmode schreef:1:16 haal ik ook niet hoor...
    Ik probeer de data uit spritmonitor.de in te voeren in mijn onderschrift maar dat lukt ook nog niet helemaal.
    Ik hou het schriftelijk bij, maar zit ongeveer op 1 op 15. LPG prijs bij Texaco op de Sluispolderweg in zaandam momenteel 62,9 cent per liter. Goedkoper hier nog niet gezien. Ben sinds 4 weken eigenaar van de Spark van 2011 nov. En er heel blij mee, iedere dag 110 km woon/werk. Rijdt stukken beter dan de Cuore van 1999 die ik hiervoor had. En ik spring van 9 naar ca. 5 cent brandstof per km. Het is een basis uitvoering, mis dus wel Cruisecontrol.
    Thei

Bericht van Thei op ma dec 01, 2014 12:37 am

Cruisecontrol heb ik achteraf laten inbouwen door de dealer,omdat ik als ik het zelf zou doen de garantie op onderdelen die met de CC verband houden zou verliezen,zit standaard geen CC op.

Op MP had ik een Johngold CC gekocht specifiek voor de Spark,deze waren bij een falliete dealer opgekocht en kost mij slechts € 100,- + iets van een € 200.- voor het inbouwen en al veel plezier van gehad.
    Ik heb nu ook een Johngold klaar liggen om in mijn Tacuma in te bouwen,ook uit een falliesement en op MP gekocht voor € 75,-,zit er wel aan te denken om een andere bediening te kopen,dan kun je 3 voorkeur snelheden instellen,dit werkt mooi kan zelfs met de Spark 30km rijden in een 30km gebied via de CC en in ons dorp scheelt heel wat bekeuringen.

Arjen

Aantal berichten : 2
    Registratiedatum : 24-02-15

Bericht van Arjen op di feb 24, 2015 1:11 pm

AANRADER:  APP op je mobiel. "Directlease". Brandstof keuze op LPG zetten. Heeft mij al heel wat euro's gespaard door een goedkope LPG pomp te vinden. Zit ook een functie in die de prijs en afstand laat zien. Prijzen zijn netjes up-to-date.
    Doe er jullie voordeel mee Laughing

headingmode

Bericht van headingmode op za feb 28, 2015 8:39 am

Ik gebruik hem ook al een tijdje. Vandaag nog. Goeie tip!!

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma dec 11, 2017 2:11 am